جاذبه توریستی, اسپانیا

۲۰تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا (1)

فرقی نمی کند دنبال یک پارک حیات زیستی باشید یا یک جاذبه هنری از فرهنگ اروپا و یا یک ساحل مناسب؛ در هر صورت اسپانیا کشوری سرگرم کننده برای مسافرانی از سراسر جهان با علایق مختلف است. به لطف جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان اسپانیا، مطمئنا افرادی که به این کشور سفر می کنند، اوقات بسیار خوب و خاطره انگیزی پشت سر خواهند گذاشت. پس تصمیم بر این گرفتیم که با دو مقاله جامع شما را با 20تا از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا آشنا کنیم و شما را آماده سفر به اسپانیا کنیم. با تیم مهرین پرواز همراه باشید.

بخش اول

اسپانیا کشوریست که پیشنهادات دیدنی زیادی برای مسافران و توریست ها دارد. پس بیایید با هم جاذبه های گردشگری جذاب اسپانیا که همه را به تعجب وا می دارد بررسی کنیم.

همچنین شما میتوانید با دیدن تور اسپانیا آژانس مهرین پرواز تجربه ای هیجان انگیز و پر شوری را برای خود رقم بزنید!

۱-پارک گوئل (Park Guell)

پارک گوئل در بارسلون اسپانیا یکی از شگفت انگیزترین پارک های جهان برای گردشگران است. این پارک به خاطر سازه ها و طرح هایی که از منابع طبیعی الهام گرفته اند برای دوستداران یک بهشت هنری غیر قابل مقایسه محسوب می شود. سالانه هزاران هزار توریست از این پارک دیدن میکنند برای همین این پارک نقش مهمی را در صنعت گردشگری اسپانیا ایفا می کند.

علت شهرت این پارک کاخ موزه گائودی (Gaudi House Museum) است.


۲- ایبیزا (Ibiza)

این جزیره پوشیده از درخت های کاج که محل بسیار مناسبی برای آفتاب گرفتن است پر بازدیدترین مکان برای افرادیست که دنبال جشن و پایکوبی و مهمانی های شبانه هستند.

رستوران ها، کلوپ ها و خط ساحلی ایبیزا با آب های آبی، آن را به یکی از فریبنده ترین جاذبه های توریستی اسپانیا تبدیل کرده. همچنین سواحل خصوصی این جزیره نیز برای افرادی که دنبال خلوت کردن هستند بسیار مناسب است!

۴- گرانادا ۱۰ (Granada 10)

اگر عاشق تفریحات شبانه هستید، گرانادا ۱۰ بین جاذبه های گردشگری اسپانیا بهترین گزینه برای شماست. شهر گرادانا به خاطر وجود دیسکوهای متعدد یکی از مشهورترین جاذبه های اسپانیا برای لذت بردن از موسیقی، نوشیدنی و غذاهای مختلف است.

۵- کاستا براوا (Costa Brava)

یکی دیگر از پیشنهادهای آژانس مهرین پرواز، کاستا براواست است. کاستا براوا یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر اسپانیا محسوب می شود. اگر عاشق ساحل، مناظر زیبا و روستاهای آرام هستید به هیچ وجه نباید این منطقه ساحلی زیبا را از دست بدهید.

هر وقت از سال که به کاستا براوا بروید می توانید از آب و هوای مناسب و دلپذیرش لذت ببرید. سرگرمی ها و تفریحات مختلف کاستاوا براوا آنقدر زیاد و متنوع هستند که مطمئن باشید حتی یک ذره هم احساس کسالت و بی حوصلگی سراغتان نمی آید.

۶- جزایر قناری (The Canary Islands)

به لحاظ جغرافیایی نزدیک ترین جزیره در ۱۰۸ کیلومتری از نواحی شمال غربی آفریقا است. این جزایر دارای دو بخش استانی لاسپالماس و سانتا کروس هستن.قطعا جزایر قناری را باید در لیست بهترین جاذبه های توریستی اسپانیا قرار داد.

بازدید از سواحل و بناهای تاریخی این جزایر به همراه سفر به کوه های آتشفشانی، تجربه ای فراموش نشدنی و مهیج را برای شما به ارمغان می آورد. هنگام گشت و گذار در جزایر قناری، بازدید از موزه ها و پارک های باستان شناسی نیز خالی از لطف نیست.

۷- ساحل کاستا دل سول (Costa Del Sol Beach)

سواحل کاستا دل سول با داشتن کیلومترها زمین پوشیده از ماسه سفید بکر که همه جای ساحل را در بر گرفته اند محلی بسیار مناسب برای مسافران عاشق آفتاب و ماسه است. این ساحل فقط چند قدم از شهر زیبای ماربلا با آن خانه های قدیمی سفید رنگش فاصله دارد. سواحل کاستا دل سول جزو جاذبه های مهم گردشگری اسپانیا محسوب می شود.

جالب است بدانید که کاستا دل سول از 125 ساحل کوچک و بزرگ تشکیل شده و بیش از 161 کیلومتر طول دارد. ساحل ال باجوندیلو (El Bajondillo)، ساحل لا کاریهوئلا (La Carihuela)، ساحل پورتو بانوس (Puerto Banus)، ساحل لا فونتانیلا (La Fontanilla) و ساحل پلایا دل کانوئلا (Playa del Canuelo) از معروف ترین سواحل کاستا دل سول هستند.

‏۸- کلیسای جامع سانتیاگو ده کامپوستلا (Santiago De Compostela Cathedral)

معماری خیره کننده کلیسای جامع سانتیاگو ده کامپوستلا که از دوران روم باستان به جای مانده توجه اکثر گردشگران و توریست ها را به خود جلب می کند. یکی از مکان های دیدنی در اسپانیا، کلیسای جامع سنت جیمز (St James Cathedra) است که به خاطر نمای چشمگیر و درب ورودی سه گانه اش معروف است.

از جالب‌ترین ویژگی‌های این کلیسا وجود عودسوزی است که در وسط کلیسا قرار دارد. این عودسوز با 1.5 متر طول، و 53 کیلوگرم وزن، در نوع خود از بزرگترین‌ها در جهان به شمار می‌رود که از ارتفاع 20 متری آویزان است. نام این عودسوز «بوتافوئه‌مرو» [Botafuemeiro] است. حواری چوبی ساخته شده داخل بنا، کانون اصلی داخل این کلیسای جامع به شمار می رود.

۹- مسجد بزرگ کوردوبا (The Great Mosque Of Cordoba)

مسجد بزرگ کوردوبا یکی از قدیمی ترین سازه های دست ساز است که هنوز هم سرپا ایستاده. این بنای شگفت انگیز که در قرن هشتم میلادی ساخته شده فضای داخلی مسحور کننده ای دارد که مطمئنا برایتان تحسین برانگیز خواهد بود. معماری زیبای این مسجد آن را به یکی از مکان های برتر گردشگری اسپانیا تبدیل کرده است. مسجد بزرگ کوردوبا در اسپانیا در نظرسنجی عمومی اسپانیا در سال 2007 مهمترین ثروت تاریخی اسپانیا در سال 2007 انتخاب شد.

کوردوبا دارای 3000 مسجد ، کاخ های باشکوه ، 300 حمام عمومی ، دانشکده های پزشکی ، دانشگاه ها و آن زمان مالک بزرگترین کتابخانه در جهان بود که از 400000 تا 1000،000 جلد کتاب داشت. این کتابخانه نیز به یک مرکز برای آموزش تحت حاکمان اسلامی خود تبدیل شده بوده است.

۱۰- موزه گوگنهایم (Guggenheim Museum)

در سفرتان به اسپانیا حتما باید از موزه موزه گوگنهایم بیلبائو هم دیدن کنید. بدون شک ارتباط بین طراحی موزه به همراه سبک معماری و مجموعه داخلی موزه برای بازدید کنندگان تحسین برانگیز و خیره کننده خواهد بود.

این موزه در سپتامبر 1997 افتتاح شد. سازه تیتانیومی این موزه که شبیه مجسمه است به دلیل داشتن زوایا و انحناهای مختلف در زیر نور خورشید می‌درخشد. دلیل آن است که معماران از روش متفاوتی برای طراحی آن استفاده کرده‌اند. این موزه در نزدیکی یک جاده و پل قرار دارد که آن را به نقطه عطفی برای کسانی که سفر می‌کنند، تبدیل کرده است.

تا به الان با 10 مورد از جاذبه های توریستی اسپانیا آشنا شدید. در مقاله بعدی به 10 مورد باقیمانده اشاره و توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

آخرین مطالب :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *