جاذبه توریستی, آغری

آشنایی با شهر آغری

استان آغری در شرقی ترین قسمت ترکیه واقع شده است .این نام از یکی از بلندترین کوه ها ، کوه آرارات گرفته شده است .آغری که در زمان مهاجرت از آسیای مرکزی شهری ترانزیتی بوده است در طول زمان میزبان تمدن های بسیاری بوده است .با این حال ، این شهر به دلیل ماهیت انتقالی خود مرکز یک تمدن دیرینه نیست . ماندگارتارین آنها اورارتوها بودند . مناطق حمور ، توتک ، Taslicay، Diyadin،Patons،Eleskirt , Dogubeyazit نشان دهنده سنت غنی آغری است .

غذاهای محلی

کوفته ابدیگور غذاهای آغری را به بهترین شکل توصیف میکند و همچنین غذاهای محلی نیز وجود دارد .غذاهایی مانند سلکلی ، قزل آلا ، عسل سفید ،سیس،هنگل ،رشته فرنگی ، کویمک، کته ( کتمر پر شده دانمارکی) ، نان شیرینی ، واکسن آیران ، کوفته، هالیس،مورتاغه از دیگر خوراکی های اصلی آغری هستند .

مکان های دیدنی

اگر به آغری سفر کردید،باید فرش و قالیچه های دستباف را نیز ببینید.بافندگی بر پایه پشم در اینجا به خوبی توسعه یافته است زیرا زمستان به طور کلی سخت است.بالش،کیسه زینتیف،ژاکت،دستکش آنگورا و جوراب را نیز در نظر بگیرید که همگی در اینجا تولید می شوند.کالاهای طبیعی کاه و نمد نیز از جمله صنایع دستی تولید شده در این منطقه است.این شهر دیدنی ارزش فرهنگی و طبیعی زیادی دارد و یکی از مهم ترین مراکز گردشگری منطقه آناتولی شرقی است.دارای دومین گودال بزرگ شهاب سنگ در جهان است که علاقه مندان به کوهنوردی را به وجد می آورد.وقتی از قلعه آوریل بازدید می کنید،در زمان های تاریخی قدیمی سفر می کنید.

عجایب تاریخی و طبیعی بسیاری نیز در آغری وجود دارد :

قلعه اسحاق پاشا

امامزاده احمد خان

مسجد قدیم بیازیت

غار های میا:مردم معمولا ابتدا از اینجا دیدن می کنند.یک معبد ،یک پناهگاه و یک اتاق در غار وجود دارد .

باغ راهب:گمان میرود که kerem داستان عاشقانه معروف در اینجا عاشق دختر راهب اصلی میشود.

گودال شهاب سنگ آغری:دمین گودال بزرگ شهاب سنگ است در سال 1892 یک شهاب سنگ به این نقطه سقوط کرد و یک گودال بزرگ ایجاد کرد.با گذشت زمان اندازه این گودتل کاهش یافته و 60 متر بود اما الان فقط 35 متر عمق دارد .

کوه آغری:بلند ترین کوه ترکیه و دارای ویژگی های اتشفشانی است.کوهنوردان مانند mt.آغری و در هر فصلی برف می بارد.یکی از زیباترین کوه های منطقه و دارای پیست اسکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *