کارس, ترکیه, تور گروهی, جاذبه توریستی, معرفی کشور

شهر دیدنی و جذاب کارس

کارس در منطقه آناتولی شرقی و در شمال شرق ترکیه ، در استانی به همین نام قرار گرفته است . این منطقه جذاب و دیدنی دارای یکی از مهمترین مراکز گردشگری زمستانی با نام ساریکامیش در این کشور میباشد .

از قدیمیترین سکونت گاه ها در طول تاریخ است . همچنین استان کارس از قدیمیترین استان های ترکیه بوده و دارای نامی اصیل و ردپای یکی از قدیمیترین فرهنگ های جهان میباشد..شهرهای ایغدیر ،آغری، آرداهان و ارزروم از جمله همسایه های این شهر هستند .

بهترین زمان رفتن به کارس :

شهر کارس شهری سرد سیر هست و دارای زمستان های بسیار طولانی و سرد بوده و تابستان های آن با وجود هوای ملایم تر در کل شهر خنک میباشد .این شهر که بیشتر برای گذراندن تعطیلات زمستانی ،مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است .معمولا توصیه میشود برای گذراندن تعطیلات زمستانی ، حتما در ماه های ژانویه و فوریه به دلیل تراکم بالای برف و امکان انجام انواع وزرش های زمستانی تاریخ سفر خود را انتخاب کنید .البته طبیعت کارس در فصول بهار و تابستان به بافتی مملو از رنگهای قرمز و خاکستری مزین شده که شبیه هیچ یک از مناظر کوهستانی در اروپا نیست .

مراکز دیدنی شهر کارس :

از مکانهای دیدنی این شهر میتوان به خرابه های آنی ،دریاچه چیلدیر،ساریکامیش ،غله کارس و موزه کارس اشاره کرد . و اگر قصد اقامت طولانی تری را دارید پس حتما از معماری بالتیک و دشت های زیبای آن و از سورتمه سواری لذت ببرید .

غذاهای شهر کارس :

این شهر دارای تنوع غذایی زیادی است و بخصوص پنیر کاشار نیز از شهرت بسیاری برخوردار است و همچنین غذاهایی مانند سوپ اوماج ، بورک کارس ، اک مک آشی ، هاشیل ، هانگل ، کویماک ، کاتمر ، پیشی ، دلمه سیب و سوپ حره هستند .

خرید در شهر کارس :

این شهر دارای مراکز خرید متنوع جدید و محلی میباشد . بدین ترتیب شما میتوانید با گشت و گذار در بازار های شهر نه تنها اقلام مورد نیاز خود بلکه سوغاتی های متعددی نیز خریداری کنید .در بازارهای محلی این شهر نیز امکان تهیه انواع میوه و سبزی تازه ، گیاهان دارویی ، ادویه جات ، رب ، مربا و رشته وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *