جاذبه توریستی, کانادا

شهرهای کانادا با چه چیزهایی شناخته می شوند ؟

با اینکه کشور کانادا کمتر از 0.5 درصد از جمعیت کل جهان را به خود اختصاص داده است اما با این حال شش شهر از 100 شهرِ برتر جهان در این کشور می‌باشند. این ادعای ما بر اساس گزارش برخی از معتبرترین مراکز راهنمای سفر از جمله لونلی پلانت یکی از انتشارات مخصوص کتاب‌های راهنمای مسافرت می‌باشد. در این پست ما شما را با بعضی از شهر های کانادا آشنا خواهیم کرد .اگر علاقه مند هستید بدونید هر کدام از این شهر ها با چه چیزی شناخته شده اند ادامه این مطلب را حتما بخوانید .

میتوان گفت ، بیشتر شهرهای کانادا امکانات خوبی برای مهاجران فراهم کرده اما با این حال هر شهر کانادا نقاط قوت خود را دارد که می‌تواند روی تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد. برخی از شهرهای کانادا میتوان گفت بازار کار بسیار قدرتمندی برای مهاجران دارند و برخی دیگر از شهرهای کانادا هزینه‌های مسکن بسیار پایین‌تر دارند.

معرفی بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

1– تورنتو

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی از نظر جمعیت است و به عنوان پایتخت مالی کانادا نیز شناخته می‌شود. این شهر در لیست بهترین شهرهای دنیا در رتبه‌ی سیزدهم بعد از شهرهای شیکاگو و رم قرار دارد. تقریبا نیمی از مردم شهر تورنتو در خارج از کشور کانادا متولد شده‌اند و این نشان می‌دهد که چقدر این شهر مهاجرپذیر است.جاهای دیدنی تورنتو  کم نیست و انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. از برج سی ان با رستوران گردانش گرفته تا جزایر تورنتو و اسکاربروبلوف ،همچنین اماکن تفریحی و کلاب‌های شبانه شما می‌توانید تفریحات متنوعی را تجربه نمایید.

2- مونترال

این شهر دومین شهر پرجمعیت کانادا است و پرجمعیت ترین شهر استان کبک می‌باشد. مونترآل به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می‌شود و اگر در فکر مهاجرت به شهر مونترآل کانادا هستید، باید بگوییم که این شهر 41‌امین شهر برتر جهان برای زندگی نامیده شده است.اگر زبان فرانسوی بلد هستید این شهر را ما به شما پیشنهاد میدهیم .شهر مونترال فرصت‌های نسبتا خوبی را در برخی حوزه‌ها از جمله تجارت، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، داروسازی، فناوری، هنر، فیلم، گردشگری، غذا، مد و فشن فراهم کرده است.

3- ونکوور

شهر ونکوور که در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی در رتبه‌ی 34ام قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ونکوور به عنوان آسیایی‌ترین شهر خارج از آسیا نامیده میشود. چینی‌ها با 26.5 درصبیشترین مهاجران شهر ونکوور را تشکیل می‌دهند، در رده‌های بعدی مهاجرانی از جنوب آسیا، فیلیپین، جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین، ژاپن، کره و غرب آسیا حضور دارند. ماهیت چند فرهنگی این شهر باعث شده است که مردم، فرهنگ‌های مختلف را بهتر بپذیرند و زندگی در آن آسان‌تر باشد.علاوه بر این چشم‌‌اندازهای طبیعی، امکانات آموزشی و بهداشتی در سطح جهانی، اقتصادی قوی، فرصت‌های شغلی فراوان و سیستم درمانی فوق‌العاده‌ در این شهر، از دیگر دلایل محبوبیت شهر ونکوور است.

شهر ونکوور فرصت‌های خوبی را در بخش‌های سرمایه‌گذاری، تولید نرم افزار، بیوتکنولوژی، سینما و فیلم همچون انیمیشن سازی ، معدن، ساخت و ساز و گردشگری برای تمامی افراد فراهم کرده است.

4-اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا همه‌ی چیزهایی که یک پایتخت باید داشته باشد را دارد. این شهر با یک میلیون نفر جمعیت در نزدیکی شهر مونترال واقع شده است و ترکیبی از مردم محلی انگلیسی و فرانسوی زبان در آن زندگی می‌کنند. شهر اتاوا به عنوان یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی اعلام شده است.

در مقایسه با شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال شهر اتاوا زیاد پرجنب و جوش و مد روز نیست و حتی ممکن است کسل‌کننده و سرد نیز بنظر برسد. البته انواع رستوران، گالری، تئاتر، موزه و پارک‌های طبیعی در این شهر وجود دارند که می‌توانید زمان خود را در آن‌ها سپری کنید و سرگرم شوید.

اتاوا سومین شهر گران قیمت در کانادا هست .هر چقدر به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید، هزینه مسکن نیز بالاتر خواهد بود.به طور کلی شما در زمینه‌های فناوری، سرمایه‌گذاری، بیمه، مشاور املاک، تجارت، بهداشت و درمان می‌توانید در شهر اتاوا مشغول به کار شوید.

5- کلگری

در لیست معرفی بهترین شهرهای کانادا برای زندگی به شهر کلگری می‌رسیم که بزرگترین شهر آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا می‌باشد. می‌توانیم این شهررا گرم‌ترین و جوان‌ترین شهر کانادا بنامیم. این شهر به داشتن خیره‌کننده ترین مناظر طبیعی در آمریکای شمالی مشهور است.کلگری مکان بسیار خوبی برای انجام انواع تجارت و شروع شغل حرفه‌ای است. اگر شما در یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری، نفت و گاز، کشاورزی، فناوری اطلاعات، زمین شناسی، گردشگری، معماری، تحصیلات، مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز، برنامه ریزی شهری و مهندسی مهارت و تحصیلات خاصی داشته باشید، یافتن شغل مناسب در این شهر زیاد سخت نخواهد بود.

6ساسکاچوان

ساسکاچوان از دیرباز تاکنون مهاجران زیادی را از سرتاسر جهان پذیرفته و همچنان به پذیرش مهاجران ادامه می‌دهد. بنابراین جمعیت این استان بسیار چندفرهنگی و متنوع است و هر جایی که دارای فرهنگ‌های متنوعی باشد، از آزادی و امنیت زیادی هم برخوردار است تا این ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف بتوانند در صلح و عدالت در کنار هم زندگی کنند.

ستان ساسکاچون یکی از دو استان محصور در خشکی در کانادا است و مرز مشترکی با ایالات متحده دارد. این استان دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است و دشت‌های پهناورش بسیار معروف هستند. ساسکاچوان استان بسیار مهاجرپذیری است و جامعه‌ چند فرهنگی آن، زندگی را برای مهاجران بسیار آسان کرده است.

همچنین این استان یکی از آفتابی‌ترین استان‌های کانادا است، بنابراین اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید اما به سرمای زیاد علاقه‌ای ندارید شاید بخواهید مهاجرت به ساسکاچوان را در برنامه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *