دسته‌بندی نشده

کارناوال ونیز ایتالیا چیست؟

شهر زیبای ونیز که همه آن را به عنوان شهر زیبا و شناور روی آب میشناسند مکان برگزاری یکی از زیباترین جشن های جهان است.کارناوال ونیز یک رویداد سالانه است که در ونیز برگزار میشود .کارناوال ونیز ، در ماه فوریه در این شهر بر پا میشود این کارنوال چهل روز قبل از عید پاک به پایان میرسد .حدودا دو هفته قبل از چهارشنبه خاکستر شروع میشود و در سه شنبه اعتراف به پایان میرود.دقیقا یک روز قبل از چهارشنبه خاکستر ( اولین روز در ایام روزه داری در آیین مسیحیان کاتولیک است ).

این کارناوال همیشه در ده روز مانده به سه شنبه اعتراف( به معنی خداحافظی با گوشت است و در ایتالیا این روز جشن گرفته میشود ) شروع میشود .

در قرن یازدهم این فستیوال برای اولین بار در ونیز برگزار شد و شامل دو ماه خوش گذران بود . ولی در قرن 18 میلادی این رسم رو به افول گذاشت .ولی مجدد در سال 1979 با موفقیت احیا شد .

امروزه با پوشیدن لباس و ماسک های مختلف جشن گرفته میشود .و مردم در این جشن در شهر میگردند و از گوش دادن و تماشای موسیقی های زنده که در میدان اصلی شهر اجرا میشود لذت میبرند .

رویدادهایی توسط سازمان گردشگری منطقه طرح ریزی میشود و دراین فستیوال برگزار میشود یک فستیوال رو باز عالی که هر کس میتواند از آن بازدید کند و یا در این فستیوال شاد شرکت کند . ماسک ها یکی از مهمترین مشخصه های کارناوال ونیز و بخش جدایی ناپذیر این جشن است.

سنت زدن ماسک از قرن سیزدهم آغاز شد که در این جشن مردم از 26 دسامبر روز عید سنت استفان مقدس تا پایان کارناوال در نیمه شب سه شنبه قبل از آغاز ایام روزه داری ماسک بر صورتشان میزنند و بدون آشکار شدن هویتشان به جشن و شادی میپردازند .این ماسک ها ار چرم ،چینی یا با استفاده از تکنیک شیشه ای ساخته میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *