تور یک روزه, تور گروهی, تورداخلی, جاذبه توریستی

چرا به ایلام سفر کنیم ؟

شهر زیبای ایلام سرزمین رنگ ها با چشم اندازهای طبیعی زیبا

شهری که بر روی تمدن باستانی ساسانی ساخته شده با مردمی خونگرم و هنرمند که با زبان کردی صحبت میکنند و بسیار مهمان نواز هستند .شهری با آب و هوای معتدل

عروس زاگرس با جاذبه های گردشگری زیبا و منحصر به فرد همانند :

1- کوه قلاقیران ( مهمترین و بهترین کوه ایلام ) که در 3 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد و تفرجگاه ششدار نیز در نزدیکی آن است .این کوه زیبا و محیط اطراف آن از جاذبه های گردشگری به شمار میرود که همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را از داخل و خارج به خود جذب میکند و از طب های مهم توریستی شهر ایلام به شمار میرود .برای صعود به آن حتما باید از تجهیزات کوهنوردی استفاده نمایید و از خصوصیات ویژه این تور زیبا باستانی بودن آن است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و تمدن کهن استان ایلام را زنده میکند . این کوه جذاب منبع تامیین کننده آب آبشار سرطاف است و به دلیل وجود آب فراوان دامنه کوه بسیار سرسبز است و مملو از پوشش گیاهی متنوع است .

2- سنگ نوشته آشوری ( گل گل ).این سنگ نوشته به دوران آشور بانیپال مربوط است و حدودا 3 هزار سال قدمت تاریخی دارد .بر روی این سنگ نوشته زیبا نقش پیکره یک سرباز آشوری با کلاه خود ، ماه و ستاره در بالای سر آن در حالیکه پیکانی در دست دارد مشاهده میشود و در قسمت تحتانی آن چند جمله با خطوط میخی حک شده است .

3- آسیاب های قدیمی مانند آسیاب های قبا ، کاظم بگه تنوره خان ، کلای ، چگاوزنه ، یوسف ،قبادبگ، باوی،گمار، گریان،خندان و آسیاب نادریژ و ….

4- شهر باستانی ماداکتو که قدمتش به زمان زندگی اولین تمدن ها برمیگردد .

4- پل گاومیشان با بنایی قدیمی که در دوره ساسانیان ساخته شده است . و راه ارتباطی بین استان لرستان و ایلام بوده است .

5- رودخانه خروشان سیمره که از زیر پل گاومیشان میگذرد

6- طاق شیرین و فرهاد که در دوره ساسانیان ساخته شده است .مربعی در دل کوه که تمام بخش هایش با تراشیدن سنگ ها ساخته اند .

7- سد کنجان چم در مسیر راه مهران قرار گرفته است .سدی خاکی با هسته رسی و تاجی به اندازه 240متر .

8- آبشار اما که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از کنار دریاچه سد ایلام بگذریم . و آب این آبشار زیبا در انتها به سد میریزد .آبشاری جذاب و دیدنی که در هر چهار فصل جاذبه های خودش را دارد . دیواره های پر از سرخس و خزه ، درختان بلوط ، انجیر کوهی و انگور در اطراف این آبشار زیبایی آن را دو چندان کرده است . این آبشار زیبا هم برای شنا و هم برای ماهیگیری مناسب است .

9- تنگه شگفت انگیز رازیانه که یکی از زیباترین شاهکارهای طبیعت است . با بوته های رازیانه در بهار و تابستان که با گل های زردش دلبری خاصی میکند . و شما میتوانید از این داروی گیاهی در مسیر بازگشت بچینید و از عطر دلنشینش لذت ببرید.

10- تنگه بهرام چوبین که یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف ایلام است . این تنگه زیبا در چندین سال قبل شکارگاه بهرام چوبین بوده است . اگر در پی ماجرا جویی باشید در این تنگه زیبا شما به چند انبار آب میرسید که میتوانید درآنجا آب آشامیدنی هم پیدا کنید .

11- قایق سواری در تنگه سحر انگیز کافرین که این تنگه دیدنی و جذاب در80 کیلومتری ایلام و 38 کیلومتری شمال غربی دره شهر قرار دارد .این تنگه زیبا با نام های تنگه کافری و تنگه شداد شناخته میشود . مردمان محلی منطقه علت نام گذاری این مکان را مربوط به زمان حمله عرب ها میدانند و به دلیل مقاوت مردم در برابر عرب ها این تنگه به تنگه کافرین شهرت پیدا کرده است . در این تنگه زیبا شما میتوانید سنجاب ایرانی یا سنجاب های قفقازی را مشاهده کنید .و به علت وجود جریان آب رودخانه در داخل این تنگه زیبا تفریح جذاب و هیجان انگیز قایق رانی را داشته باشید . و بهترین فصل سفر به این تنگه زیبا بهار و تابستان میباشد .

12- دریاچه دو قلو سیاه گاو که در اطراف این دریاچه زیبا دشت ها و کوه های بلندی واقع شده است که به خاطر صدای زیبای پرندگان و نسیم ملایمی که در آن میگذرد تبدیل به جاذبه گردشگری مناسبی در این مکان شده است . دریاچه ای با آب شیرین و زلال .از ویژگی های این دریاچه زیبا وجود املاح مختلف و گوگردی بودن آب دریاچه و وجود چشمه های جوشان شیرین داخل دریاچه است .همچنین در این دریاچه گیاهانی چون گون ، تنگرس ، تمشک ،انجیر و بید هم رشد کرده است . و از همه مهمتر اینکه علاقه مندان به ماهیگیری میتوانند در تمامی فصول سال در این منطقه زیبا به ماهیگیری مشغول بشوند و از سفر خود لذت ببرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *