تور گروهی, تور یک روزه, تورداخلی, جاذبه توریستی

جاذبه های دیدنی دزفول

جاذبه های دیدنی دزفول

دزفول از تاریخی ترین شهرهای جهان محسوب میشود که در استان خوزستان قراردارد .این شهر باستانی دیدنی های طبیعی و آثار تاریخی ارزشمندی دارد .

1- رودخانه دز از معروف ترین جاذبه های دیدنی این شهر است که از میان شهر میگذرد و چشم انداز زیبایی را خلق کرده است .

2- آبشار شوی با حدود 85 متر مربع ارتفاع یکی ار بزرگترین آبشارهای ایران است که در 100 کیلومتری دزفول قرار گرفته است .

3- بقعه یعقوب لیث صفاری بنیان گذار سلسه صفاریان از دیگر جاذبه های این شهر است .آرامگاه یعقوب لیث صفاری ، بنایی چهار طاقی با گنبدی مخروطی شکل است که در روستای اسلام آباد در 12 کیلومتری دزفول به شوشتر نزدیک به محوطه باستانی جندی شاپور قرار گرفته است .

4- دره کوه خرسون ( دره ارواح): دره ای عجیب و شگفت انگیز پر از جلوه های خارالعاده و متفاوت دیواره های این دره گاهی بالای سرتان به هم میرسند و تنها یک روزه باریک از بالا دیده میشود . گاهی راه عبور به اندازه ای در این دره باریک میشود که فقط امکان عبور یک نفر وجود دارد. این دره هیجان انگیز در انتها به رودخانه دز منتهی میگردد و در آنجا میتوانید با شنا کردن یا قایق سواری خود را به خشکی برسانید .

5- آسیاب های آبی دزفول: این آسیاب ها که قدمتشون به دوره صفویه و قاجاریه برمیگردد مجموعه ای از سازه های آبی است در بستر رودخانه دز که در گذشته به عنوان بند و آسیاب به کار گرفته میشده .بازمانده های ای آسیاب ها در سه بخش از رود دز قرار گرفته بخش اول : در بالا دست در پارک ساحلی دز ، بخش دوم در کنار پل جدید دزفول و بخش سوم در کنار پل تاریخی دزفول.

6- دریاچه شهیون : این دریاچه فوق العاده زیبا در پشت دو کوه شاداب و تنگوان پدید آمده و چشم انداز زیبایی دارد .شما به راحتی میتوانید در این دریاچه زیبا به تفریحات و ورزش های آبی بپردازید .البته وجود چند جزیره زیبا کوچک و بزرگ که سرشار از جنگل های انبوه هستند جلوه فوق العاده و جذابی به این دریاچه زیبا بخشیده است .

7- قلعه شاداب : بنایی با 10 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض که همین دلیل باعث متفاوت بودنش با قلعه های دیگر شده است یکی از ویژگی های خیلی زیبای این قلعه دیواره های آن است که بر اثر ریزش یک پارچه و عمودی دیواره های بنا و همچنین فرسایش ناشی از طغیان رودخانه در دوره چهارم زمین شناسی به وجود آمده است .

8- تپه های باستانی چغامیش که قدمت آن به 50 قرن پیش از میلاد به دوران پیش از اختراع خط باز میگردد. تپه های ارزشمند و باستانی چغامیش گنجی ای از تمدن هایی مانندد ساسانیان ،پارتیان ،”ایلامیان که در حال حاضر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

9- موزه مردم شناسی دزفول ( حمام کرناسیون) : یکی از بناهای دوره قاجاریه است که پس از بازسازی در سال 1385 به عنوان موزه مردم شناسی دزفول تغییر کاربری داده شما میتوانید با انواع مشاغل قدیمی دزفول در این موزه قدیمی آشنا شوید.

10-کت های دزفول : حفره های غار مانند در کنار رودخانه دزفول که خنک کننده های دست ساز انسان های کهن هستند. شما میتوانید در روز های گرم سال از این حفره ها برای فرار از گرما استفاده کنید .

11- صوفی احمد : یکی از مناطق بکر و ناشناخته که در دل درختان و کوه قرار گرفته است . مجاورت این منطقه زیبا با رود دز سبب شده که شما بتوانید به شنا ماهیگیری و قایق سواری بپردازید .

12- بازار کهنه یا قدیم دزفول : از چهار بخش بازار آهنگران ،بازار بزازان،بازار خرده فروشان ، بازار خراطان تشکیل شده است / با کاروانسرایی تاریخی و بسیار دیدنی همچنین قدیمیترین بنای موجود در بازار بقعه شیخ اسماعیل قصر است که قدمت آن به قرن ششم هجری میرسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *