جاذبه توریستی

مکانهای کمتر شناخته شده شهر مشهد

آژانس مهرین پرواز از شما دعوت میکند تا با انتخاب تورهای مشهد همراه ما باشید تا شما را با مکانهای ناشناخته مشهد آشنا کنیم.

منطقه توریستی چالیدره

منطقه توریستی چالیدره

یکی از مکان‌های ناشناخته مشهد، منطقه توریستی چالیدره است. جاذبه‌های طبیعی زیبایی از جمله سد چالیدره در این منطقه وجود دارد. ترکیب جاهای دیدنی چالیدره با ارائه امکانات تفریحی و رفاهی به گردشگران باعث شده این منطقه به یکی از پرطرفدارترین جاهای مشهد تبدیل شود.

منطقه توریستی چالیدره

امکانات تفریحی چالیدره شامل تله کابین، قایق موتوری و پدالی، اسکله برای تفریح، برج گردان، بانجی جامپینگ، ماهی‌گیری در سد چالیدره، کشتی، ترن، کافی شاپ، رستوران‌های سنتی و فرنگی و عکاسخانه سنتی می‌شود.

تله کابین

یکی دیگر از محیط های منحصر به فرد و هیجان انگیز سد چالیدره تله کابین است که دارای ۲۷۰ متر طول می باشد و با عبور از بالای دریاچه لحظات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد و تیم ما میتواند شما را در این هیجان همراهی کند.

چالیدره

تله سیژ چالیدره

تله سیژ به گونه ای طراحی شده که با نشستن بر روی صندلی های آن به تمامی محیط و فضای اطراف تسلط کافی دارید و با تله سیژ می توانید به بالای دره رفته و با طی کردن یک مسیری سراسر هیجان و زیبایی دوباره به پایین دره برگردید.

بانجی جامپینگ

در این تفریح شما لذت پرتاپ از ارتفاع توسط طناب بلند را تجربه خواهید کرد که این خود به تنهایی هیجان شما را چند برابر خواهد کرد و با معلق بودن بین آسمان و زمین لحظات پر شوری را برای شما رقم می زند.

بانجی جامپینگ

ترن چالیدره

یکی دیگر از وسایل هیجان انگیز چالیدره مشهد ترن می باشد. افرادی که علاقه زیادی به افزایش آدرنالین در بدن خود می باشند این وسیله بهتربن گزینه است که با این وسیله هیجان وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین چالیدره

زیپ لاین تفریحی است که فرد توسط یک طناب به کوه متصل می شود که با کمک آن طناب که به کمر فرد بسته می شود، از کوه پایین می آید. این سرگرمی هم برای افرادی که به آن علاقه دارند از هیجان خاص خود برخوردار است.

عکاسخانه سنتی

همه افرادی که به مشهد سفر می کنند حتماً از خود عکس یادگاری می گیرند اما در حال حاضر عکس های مشهد محدود به حرم امام رضا نیست؛ بلکه در فضاهای مختلف شرایط پوشیدن لباس های محلی و ثبت عکس های خاطره انگیز وجود دارد. در عکاسخانه چالیدره شرایط پوشیدن لباس های سنتی برای گرفتن عکس های زیبا فراهم آمده است.

مرکز ماساژ دکتر فیش

در مرکز ماساژ دکتر فیش پاهای خود را در یک حوض پر از ماهی فرو می برید و در آرامش کامل می توانید به کارهای دیگری مانند بررسی گوشی و کتاب خواندن بپردازید. ماهی های کوچک کم کم شروع به مکیدن پوست پای شما کرده و بزاق دهان آنها پوست های مرده پا را برمی دارد. پس از بیرون آوردن پاها از آب متوجه می شوید که پاهای شما چند درجه روشن ‌تر و شفاف ‌تر شده است.

امکانات تفریحی کودکان

تیم مهرین پرواز امکانات تفریحی هم برای کودکان در نظر گرفته.

 برای افرادی که به صورت خانوادگی به چالیدره آمده ‌اند فضاهایی برای بازی کودکان تعبیر شده است. چرا که کودکان صبر و حوصله زیادی برای ماهیگیری و قایق سواری ندارند، پس امکان سرگرم کردن آنها در فضای پارک های مخصوص وجود دارد.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی درست در کنار دریاچه چالیدره قرار گرفته و بر روی آن فضای تعبیه شده که افراد می توانند بر سطح آن نشسته و از تماشای آب دریاچه لذت ببرند. به خصوص در نزدیک غروب آفتاب و آسمان آبی و نارنجی روی سطح آب انعکاس پیدا می کند.

قایق پدالی

قایق پدالی یک فرصت مناسب برای گشت و گذار بر روی آب های آرام و زیبای دریاچه چالیدره است که در این حین می توانید کمی هم پاهای تان را نرمش دهید و با قرار گرفتن بر روی آب به آرامش مطلق رسیده و از هیاهوی انسان ها دور بمانید.

قایق پارویی

وجود قایق های پارویی شما را به چالش کشیده و می توانید یک هیجان فیزیکی را نیز تجربه کنید. در این فضا امکان به دست آوردن تجربه پارو زدن بر روی آب بدون مهارت خاص فراهم می گردد، پس این فرصت طلایی را از دست ندهید.

قایق موتوری

هرچقدر که قایق های پارویی و پدال ها آرامش بخش هستند، قایق های موتوری هیجان زیادی را ایجاد می کند. معمولاً در هنگام قایق سواری با سرعت زیاد باد در میان موهای شما پیچیده و هوای خنک دریاچه را به راحتی احساس می کنید و می توانید انرژی خود را تخلیه نمایید.

کشتی شناور تفریحی

کشتی شناور تفریحی چالیدره شباهت زیادی به یک کافه بر روی آب دارد هنگام کشتی سواری روی سد می توانید نوشیدنی یا اسنک دلخواه خود را نیز سفارش دهید و در یک آرامش محض به نوشیدن قهوه بپردازید

ماهیگیری روی سد چالیدره

فرادی که تمایل ندارند به فعالیت های هیجان انگیز بپردازند، می ‌توانند با پرداخت مبلغی جزئی از تفریحات وی ‌آی ‌پی چالیدره مانند ماهیگیری آن نیز بهره ببرند و یک روز آرام و ساکت را سپری کنند، پایان روز یک شام دریایی خوشمزه نوش جان نمایند.

آموزش غواصی

در مجموعه چالیدره افرادی دوره دیده هستند که به آموزش غواصی می پردازند که شما به راحتی می توانید غواصی را از آنها بیاموزید و تیم مهرین پرواز میتواند شما را در این آموزش همراهی کند.

علاوه بر آن وجود قایق های پدالی موجب شده تا در فصل های گرمتر سال از آن ها استفاده کنید. غواصی جزء کارهای خاصی است که هیجان آن در هر محیط متفاوت است. چرا که با توجه به حجم آب، جریان آب و موارد دیگر همه چیز کاملاً فرق می کند و تجربه غواصی در چالیدره چیز دیگری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *